نحوه پیشگیری و درمان ماسک آکنه

درمان ماسک آکنه

افرادی که جوش می زنند این روزها فکرشان بیشتر مشغول نحوه  ماسک زدن  شده است. آکنه ماسک و ماسک آکنه در زبان فارسی کلمه ای جدید است که با رواج ماسک در بین افراد جامعه شایع شده است و میتوان به این کلمه اشاره کرد که درمان آکنه ماسک و یا درمان ماسک آکنه همان درمان جوش ماسک و یا درمان ماسک جوش است. درمان جوش صورت در بیشتر درمان های استفاده از ماسک تاثیر به سزایی در استفاده از آن دارد.

تصور این بود  که ماسک  به زودی جزئی از گذشته خواهد شد اما بـا گسترش انواع دلتـا و گاما کووید -19، احساس می کنیـم که به مارس 2020 بازگشته ایم. با ماسک ها چیز دیـگری نیـز وجود دارد: ماسکنه  یا ماسک آکنه ، یک عارضه ناخوشایند استفاده از ماسک روزانه است.

ممـکن است متوجه افزایش برجستگی های قرمـز در نواحی صورت خود شده باشیـد که ماسک شما آن را مـی پوشاند . اگر شمـا فـردی هستید که به طور مرتـب  جـوش می زند، آکنه به معنـای واقعی کلمه می تواند یک معضـل باشد، اما این بدان معنا نیسـت که شما نباید ماسک راکنار بگـذارید. اگـر پوست خود رادرمان می کنید و پوشش لوازم آرایشی را تمیز می کنید، باید بتوانید آن را تحت کنترل  درآورید و از ایجاد جوش های بزرگتر جلوگیـری کنید. پوست همه افراد به محصــــــولات آردن سبوما و عوامل استرس زا متفاوت واکنش می دهد ، بنابراین در استفاده از هرگونه ترکیب جدید و بالقوه تحریک کننده مراقب باشید.

چه چیزی باعث ایجاد آکنه ماسک می شود؟

درسـت مثل آکنه معمولی ، دلایل متعددی برای آکنه ماسک وجود دارد: شسـتن نکردن کافی ماسک به انـدازه کافی ؛ شستـن آن با مواد شوینده شدید ؛ سـوزش ناشی از مواد ماسک شما ، یا اینکه چقدر باید آن را بپـوشید.

ماسک  باعث می شود بـزاق و سایر قطرات دیگرکه از تنـفس ، صحبـت کردن ، سرفـه یا عطسـه ساطع می شود وارد هوا نشـوند وبطور بـالقوه Covid-19 (یـا بیماری های دیگر) را منتقل کنند. این همان چیزیست که ما می خواهیم مردم انجام دهند ، اما این بدان معناست که آنها رطوبت و باکتـریهای داخل بدن را به دام می اندازند و پوست شما را لمس می کنند . دیـلان موستاپیـچ ، متخصص زیبایـی در فیس هـاوس در شهر نیویورک مـی گوید: “این ماسکها سدی ایجاد می کنند که از خروج رطوبت جلوگیری میکند و در نتیجه باعث ایجاد محیطی مرطوب میشود که در آن باکتری های ایجاد کننده آکنه می توانند رشد کنند.

مـگان فیـلی ، متخصص پوست ، آن را شبیه آکنه ای  توصیف می کند که ورزشکاران اغلب با آن دست به گریبان هستند. او می گوید: ورزشکارانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند ممکنست دچار جوش های آکنه ای شوند زیرا خاک ، چربی و عرق در منافذ خود به دام افتاده و محیطی مناسب برای رشد باکتری ها ایجاد می کند.

هدف از پوشیدن ماسک جلوگیری از شیوع ویروس است ، بنابراین اگر ماسک شما مقداری از ذرات را در خود دارد ، باید آن را بشویید. شستن آن همچنین از آلودگی باکتری به پوست شما جلوگیری می کند. از سوی دیگر ، برخی از مواد شوینده می توانند پوست شما را تحریک کنند. یک شوینده ملایم و بدون عطر امتحان کنید تا ببینید آیا این کمک می کند و اگر مستعد جوش های ناشی از استرس هستید ، مطمئناً  پاندمی کرونا  و استرس آن را تشدید می کند. تمام تلاش خود را برای آرامش انجام دهید آکنه صورت کنید .

نحوه درمان آکنه ماسک

چند ماسک داشته باشید  که بتوانید آن را عوض کرده یا مرتباً بشویید. تا باکتری هایی که در حال شکل گیری هستند فرصتی برای ادامه رشد و ایجاد اختلال در پوست نداشته باشند.

اگـر به طور معمول از لوازم آرایشــی استفاده می کنید ، از قـرار دادن آن در مناطقی که ماسک پوشانده است خودداری کنید.  صورت خود را تمیز و مرطوب نگه دارید و بیش از حد لایه برداری نکنید. مردم اغلب فکر می کنند که باید آکنـه را خشــک کنند ، اما خشک شدن پوست شمــا در واقع می تواند منجر به جوش بیشتر شود.  حتی اگر پوست چربی دارید ، مهم است که سد پوستی خود را سالم نگه دارید. پوست مرطوب به جلوگیری از خارش یا جوش کمـک می کند.

صورت خود را قبل از گذاشتـن ماسک و بعد از برداشتــن آن بشویید.  از پاک کننده های ملایـم فوم استفاده کنید که چربی را به طور موثری از بین می برد. اگر پوست مستعد آکنه یا بسیار چرب دارید ، از یک شستشوی صورت که دارای اسید سالیسیلیک است استفـاده کنـید تا چربی اضافی و پوست مرده برداشته شود ، که می تواند از انسداد منافذ یا جوش ماسک جلوگیری کند.

چند محصول سبوما که می توانید امتحان کنید:

اگر میتوانید آردن سبوما ، به متخصص پوست مراجعه کنیـد یا با یک متخصص زیبایی مشورت کنـید تا در مورد محصولات مناسب پوست شما صحبت کنند. ممکن است قبل از پیدا کردن برنامه درمانی مناسب ، چند مورد را امتحان کنید. این محصولات ممکن است به کاهش التهاب و کوتاه شدن طول عمر این زیت های مزاحم کمک کند.

روال اصولی مراقبت از پوست: یک روال ساده و اساسی برای مراقبت از پوست شامل پاکسازی ، تقویـت و مرطوب کـــردن است.

مایع شوینده صورت (غیر صابونی)

ماسک پوست آکنه ای :   این ماسکها به پاکسازی و مرطوب کنندگی طبیعی پوست شما کمک می کند.

سایر درمان های هدفمند:  روغن درخت چای و اسید سالیسیلیک  یک درمان مناسب است.

محلول ضدجوش موضعی

ژل بر طرف کننده جای جوش

مرطوب کنـنده : خشک کـردن صورت می تواند به طور بالقوه باعــث ایجاد جوش بیشتر شود. صورت خود را با یک مرطوب کننده مرطوب کننده غیر کومودوژنیک مرطوب نگه دارید.

کرم ژل مرطوب کننده و بازسازی کننده

تونر: تونرها به جذب کثیفی ها و چربی کمک می کند و می توانند به تعادل و بازسازی پوست شما کمک کنند.

لایه بردار : شمـا نباید از لایه بردارهای فیزیکی روی صورت خـود استفاده کنید. اما می توانید چند بار در هفته (نه هر روز!) یک لایه بردار شیمیایی معرفی کنید تا به پاکسازی مناطق شلوغ کمک کنید. لایه بـردارها عمیق تر از برخی درمان ها هستند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *