بهترین مواد برای کنترل پوست چرب

کنترل و درمان پوست چرب

شما ممکن است پوست چرب را یک مشکل زیبایی بدانید، اما یک چهره که در جاهایی درخشنده باشد خالی از فایده نیست. اول اینکه چربی به جذب رطوبت در پوست شما کمک می کند، بنابراین در ماه های زمستان کمتر احتمال دارد صورتتان خشک و پوسته پوسته به نظر برسد. در حالی که چربی اضافی ممکن است با آکنه همراه باشد ، پوست چرب همچنین از پوست شما در برابر علائم پیری محافظت می کند. علاوه بر این ، هیچ کس پوست کدر نمی خواهد – بنابراین خودتان را خوش شانس بدانید که رنگ طبیعی پوست شما همانند شبنم است. یاد بگیرید که با این توصیه ، متخصص در انتخاب بهترین محصولات مراقبت از پوست  و اجتناب از بدترین ترکیبات  برای کنترل و درمان پوست چرب باشید و رنگ پوست خود را دوست داشته باشید.

خاک رس

دنیس گروس – متخصص پوست در نیویورک – می گوید: “کائولن یک رس سفید طبیعی است که به جذب چربی و مات شدن پوست کمک می کند.”او  اضافه می کند که بنتونیت یکی دیگر از گزینه های موثر رس است و قوام خوب هر دو خاک رس تقریباً مخملی ایجاد می کند. ماریا دولانسکو ، متخصص زیبایی در Guerlain Spa در شهر نیویورک ، توصیه می کند از ماسک خاک رس برای جذب سبوم اضافی استفاده کنید.  دکتر دنیس گراس تاکید می کند ماسک پاکسازی کننده گوگرد ، که شامل یک ترکیب از : بنتونیت خاک رس ، گوگرد کلوئیدی، ریشه شیرین بیان است ،  به درمان  جوش های سرسیاه و خلل و فرج آن کمک می کند.

دی متیکون

دکتر جاشوا زایکنر ، ، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی در بخش درماتولوژی مرکز پزشکی Mount Sinai ، پیشنهاد می کند کسانی که پوست براق دارند از مرطوب کننده فاقد  چربی  استفاده کنند. او می گوید: “که مرطوب کننده های  خوب به جای پایه  مواد نفتی که مسدوده کننده  است  از دایمتیکون استفاده میکنند که مناسب است . دکتر روبرت آنولیک ، ، مدیر پزشکی BeautyBar ، موافق است و می افزاید: “دی متیکون از روغن ها تقلید می کند و باعث می شود پوست پس از استفاده ، سالم و در عین حال خشک شود.” دکتر زایکنر همچنین به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می کند که کرم ضد آفتاب با SPF بیش از 30 انتخاب نکنند ، زیرا SPF های بالاتر حاوی غلظت شدیدتری از مواد ضد آفتاب هستند که می تواند احساس چربی کرده و پوست چرب را درخشان تر کند.

اسید گلیکولیک

گلیکولیک اسید یک ماده قوی برای پوست های چرب است ، به ویژه اگر مستعد جوش هستید. دکتر آنولیک می گوید: “بسیاری از بیماران با پوست چرب می توانند  از شوینده های پوست  ، لوسیون و کرم های حاوی اسید گلیکولیک برای کاهش چربی بیش از حد و جلوگیری از بسته شدن منافذ که منجر به جوش می شود ، استفاده کنند.” لایه برداری خفیف کلید  پوست  صاف و متعادل  است . یک ژل مرطوب کننده و بازسازی کننده  حاوی اسید گلیکولیک یک راه حل روزانه آسان ارائه می دهد.

اسید هیالورونیک

داشتن پوست چرب به این معنی نیست که نمی توانید از مرطوب کننده استفاده کنید. روغن همان رطوبت نیست  و بسیار رایج است که پوست های چرب ، پوسته  پوسته  و حس کم آبی دارند ، زیرا از اغلب ازمواد قوی   برای کنترل چربی  استفاده می شود. گفته می شود ، مواد مرطوب کننده سنتی می توانند روی پوست چرب بسیار سنگین باشند و باعث انسداد منافذ و درخشندگی پوست شوند. رولو می گوید: “از چرب کننده های نفتی در مرطوب کننده خود اجتناب کنید ، زیرا آنها پوست چرب را خفه کرده و منافذ پوست را مسدود می کنند.” به دنبال مرطوب کننده های بدون روغن باشید که حاوی اسید هیالورونیک هستند ، که به شدت مرطوب کننده و در عین حال سبک وزن است.

نیاسینامید

دکتر دیان برسون ، استادیار متخصص پوست در دانشکده پزشکی ویل از دانشگاه کرنل که دارای یک کلینیک خصوصی در شهر نیویورک است ، می گوید: “شواهد نشان می دهد که نیاسینامید سبوم را جذب می کند.” نیاسینامید که ویتامین  B3 نیز نامیده می شود ، سد پوستی را تقویت می کند و تولید طبیعی کلاژن را تحریک می کند. همچنین لایه خارجی پوست را تقویت می کند و میزان تجدید سطح آن را افزایش می دهد تا به برطرف نمودن آسیب مانند افزایش رنگدانه ها و منافذ بزرگ کمک کند. کرم یکنواخت کننده رنگی پوست چرب و جوشدار  یک گزینه عالی است زیرا پوشش آرایش ملایم ، ویتامین  ضد چربی3 Bو مرطوب کننده قوی بدون چربی  هیالورونیک اسید را ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد تا تعداد محصولات مورد استفاده برای  ضد جوش  و مرطوب ککنده را کاهش دهید.

اسید سالیسیلیک

بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که شستشو پوست مکرر اغلب بهترین راه برای جلوگیری از چرب شدن پوست است. با این حال ، پاکسازی بیش از حد ، در واقع شما را در معرض خطر اختلالات پوستی قرار می دهد. دکتر گروس توضیح می دهد که شستشوی زیاد پوست را از بین می برد و باعث تولید بیش از حد چربی می شود. در عوض ، فقط دو بار در روز ، با فرمول هدفمند ، پاکسازی کنید . دکتر برسون می گوید: “سالیسیلیک اسید،  لیپوفیلیک است ، یعنی روغن را دوست دارد. وارد منافذ می شود که یک فولیکول چربی پر از روغن است و روغن را به بیرون می مکد.” این به باز شدن منافذ کمک می کند و باعث می شود کوچکتر به نظر برسد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *