شناخت پوست چرب

شناخت پوست چرب

شناخت پوست چرب

چه نکاتی را درباره پوست چرب باید بدانیم؟

هرنوع  پوستی برای زیباتر شدن و جوان ماندن احتیاج به مراقبت های خاص خودش را دارد .

بدن همه افراد به مقدار مشخصی روغن طبیعی نیاز دارد تا پوست ،نرم و مرطوب بماند. چربی تولید شده توسط بدن به سلامت نگه داشتن پوست ما کمک میکند اما در بعضی از مواقع تولید بیش از حد چربی پوست  میتواند برای ما آسیب هایی مثل جوش و آکنه ایجاد کند .

مراقبت های لازم از پوست چرب:

مشخصات ظاهری پوست چرب نمایان  و تشخیص آن راحت می باشد.

چربی، اضافی روی صورت ظاهری دائم براق یا چرب ایجاد می کند.

اگر پوست چرب خود را درمان نکنید، منافذ ممکن است مسدود و بزرگ شوند و سلول های مرده پوست تجمع کنند.

جوش های سرسیاه، جوش های سرسفید  و دیگر انواع آکنه نیز در این نوع پوست رایج است.

غدد سباسه در داخل پوست قرار دارند و مسئول ترشح ماده روغنی به نام سبوم هستند. سبوم پوست را روان می کند و از خشک شدن یا تحریک شدن آن محافظت می کند. سبوم همراه با عرق از طریق منافذ ترشح می شود. هنگامی که این فرآیند به آرامی پیش می رود، سبوم نه تنها پوست شما را روان می کند، بلکه سلول های مرده پوست و سایر محرک ها را نیز از منافذ شما پاک می کند. با این حال، هنگامی که غدد چربی بیش از حد فعالیت کند ، سبوم اضافی تولید می کنند، در نتیجه پوست شما براق به نظر می رسد و منافذ شما مسدود می شود و منجر به انبوهی از عیوب پوست می شود.

ویژگی های زیر نشان دهنده پوست چرب می باشد:

  • اگر پوست صورت شما براق است و معمولاً در اواخر روز چرب به نظر می رسد
  • اگر روی پوست شما آرایش ماندگاری ندارد و زود پاک می شود
  • اگر نواحی چرب تر صورت شما دارای جوش‌های سرسیاه، جوش یا انواع دیگر آکنه است
  • اگر منافذ صورت شما به‌ویژه روی بینی، چانه و پیشانی به‌طور قابل‌توجهی بزرگ می‌شوند

شناخت قسمت های صورت:

T-Zone ناحیه ای از صورت است که از پیشانی و بینی تشکیل شده است و به طور طبیعی تمایل به داشتن غدد چربی فعال تری دارد که ممکن است سبوم اضافی تولید کنند. اگر T-Zone شما چرب است اما بقیه قسمت های صورت شما نرمال یا خشک به نظر می رسد، پس شما دارای پوست ترکیبی هستید. پوست هر کسی می تواند چندین “نوع” داشته باشد و این نوع پوست به دلیل هورمون ها، آب و هوا و سطوح استرس تغییر می کند. اگر هنوز مطمئن نیستید که پوست چرب دارید یا نه  خواندن این مطالب میتواند در شناخت نوع پوستتان به شما کمک کند .

چه کسانی پوست چرب دارند:

پوست چرب معمولا ارثی است – اگر پوست چرب دارید، احتمالاً به این دلیل است که والدین شما نیز پوستی مشابهی داشته اند. اما چربی اضافی همچنین می تواند نتیجه افزایش سطح هورمون باشد، به عنوان مثال در دوران بلوغ، و همچنین در برخی از قسمت های چرخه قاعدگی زنان، در دوران بارداری و زمانی که آنها در حال گذراندن دوران یائسگی هستند، زیرا غدد چربی در این زمان ها فعال تر می شوند. آنهایی که پوست چرب دارند رطوبت بیشتری در پوست خود دارند و این باعث می شود کمتر مستعد چین و چروک های زودرس شوند. نکته کلیدی این است که چربی پوست خود را تحت کنترل داشته باشید تا بتوانید بهترین چهره خود را جلو ببرید. درمان آکنه با نور آبی ESPADA از نظر بالینی ثابت شده است که این کار را انجام می دهد! ESPADA با کاهش سطح سبوم و ایجاد جوش های ناشی از آن، سلاح مخفی مراقبت از پوست است که برای افرادی که دارای نوع پوست چرب هستند، عالی است.

پوست چرب با منافذ بزرگ و پوستی براق و ضخیم تر مشخص می شود.

افرادی که پوست چرب دارند در طول روز با کاهش درخشندگی دست و پنجه نرم می کنند و معمولاً نیاز به شستشوی مکرر صورت خود را احساس می کنند.

پوست چرب می تواند ناشی از تغییرات هورمونی، لوازم آرایشی، ژنتیک، رژیم غذایی یا برخی داروها باشد. یکی از مزایای این نوع پوست این است که به دلیل رطوبت اضافی، معمولا با سرعت کمتری پیر می شود، پوست را هیدراته نگه می دارد و کمتر مستعد چین و چروک می شود.

پوست های چرب برای داشتن بهترین ظاهر به ترکیبی از پاکسازی، آبرسانی و لایه برداری نیاز دارند. پوست هر کس کمی متفاوت است، بنابراین مهم است که به احساس پوست خود توجه کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مفید است.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *