کامل ترین درمان پوست چرب و جوش دار

کامل ترین درمان پوست چرب و جوش دار

درمان پوست چرب و جوش دار یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر فرد ممکن است با آن روبه‌رو شود.

پوست چرب، نتیجه تولید بیش از اندازه غدد چربی در پوست است که این امر باعث چرب شدن پوست به خصوص در ناحیه صورت و به وجود آمدن منافذ باز بر روی پوست می شود. پوست چرب اگرچه باعث آبرسانی و حفاظت از پوست در مقابل گرد و غبار و اشعه خورشید می شود، ولی باید بدانیم که مراقبت نکردن از پوست چرب باعث ایجاد جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید شده و در صورت رسیدگی نکردن به اسکار، جوش و آکنه تبدیل می شود.

در این مقاله سعی کردیم که بهترین درمان برای پوست چرب و جوش دار را مورد بررسی قرار دهیم.

برای اینکه پوستی شاداب و عاری از هرگونه چربی و جوش داشته باشید باید مراحل زیر را رعایت کنید:

۱- پاک کردن پوست برای درمان جوش صورت

یکی از راحت ترین راه ها برای از بین بردن چربی بر روی پوست صورت، شستشوی روزانه صورت با محصولات فاقد چربی مانند پن صورت ،صابون‌های مخصوص پوست چرب مانند گلیسیرین، فوم ها و یا لوسیون های فاقد چربی است. این عمل باید دوبار در روز یعنی صبحها و شبها انجام بگیرد.

هنگامیکه از پاک کننده برای شستشوی صورت استفاده میکنید، صورت خود را با آب ولرم بشویید. آب ولرم پوست چرب شما را سریعتر خشک میکند و در کنار استفاده از محصولات پاک کننده و ضد جوش برای درمان جوش صورت بسیار مفید است.

۲- استفاده از مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها یکی دیگر از راه ها برای درمان پوست چرب می باشد. که کمک بسیار زیادی به حذف چربی ها ازروی پوست و بسته شدن منافذ باز پوست می کنند. چرا که استفاده از پاک کننده های پوست باعث خشک شدن پوست شده و به همین دلیل برای محافظت از پوست بهتر است که از یک مرطوب کننده مناسب پوست چرب استفاده نمایید تا پوست خود را آبرسانی نمایید. برای استفاده از این نوع محصولات باید از پد کتان یا پد توپی که برای تمیز کردن صورت و یا به هنگام استفاده از تونر مورد استفاده قرار می گیرد استفاده نمود.

۳- انتخاب محصولات فاقد چربی برای درمان پوست چرب و جوش دار

حتماً به هنگام استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی، از محصولاتی استفاده نمایید که فاقد چربی باشد. چرا که قرار نیست برروی پوست چرب خود مجدداً چربی اضافه کنید. بنابراین باید از محصولاتی که بر پایه آب بوده و به صورت ژلی عرضه می شود استفاده کرد.

چرا که این محصولات دارای بافتی سبک و لطیف بوده و به راحتی در پوست جذب می شوند و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کنند.

۴- استفاده از ماسک مراقبت از پوست چرب

استفاده از ماسک های صورت برای درمان پوست چرب و جوش دار بسیار مفید است. چرا که باعث بسته شدن منافذ باز پوست میشود و چربی پوست را نیز برطرف می کند و از این طریق به درمان جوش صورت کمک میکند. برای درمان جوش صورت باید از ماسک های مناسب پوست چرب استفاده کنید که پوست شما را بیش از حد خشک و تحریک نکند. ماسک هایی که در آن از اسید سالیسیلیک استفاده شده بسیار مناسب پوست های چرب و جوش دار می باشد.

۵- استفاده از خاک رس سبز فرانسوی و درمان پوست چرب

لوازم آرایشی که دارای خاک رس هستند بهترین التیام و درمان برای پوست های چرب محسوب می شوند. چرا که خاک رس سریع چربی پوست را جذب کرده و یک التیام دهنده قوی به حساب می آید و یکی از بهترین درمان ها برای پوست چرب و آکنه می باشد و به جذب کردن چربی ها کمک می کند.

۶- محافظت پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید در درمان پوست چرب و جوشدار

اشعه فرابنفش نور خورشید، سلامت پوست را به خطر می‌اندازد. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست ضروری است. بهترین راه برای درمان جوش صورت در افرادی با پوست چرب استفاده از محصولات محافظت از پوست مناسب، برای پوست چرب است.

کلام آخر

به طور خلاصه می توان گفت که برای درمان پوست چرب و جوش دار باید نکات زیر را رعایت کرد:

▪︎ یکی از بهترین درمان ها استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید است.

▪︎ استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد چربی و مناسب پوست چرب.

▪︎ استفاده از ویتامین C,A,E روی و و ب کمپلکس.

▪︎ کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرینی جات.

▪︎ استفاده از بخور صورت دو بار در روز.

▪︎ نوشیدن آب کافی و ورزش کردن.

همچنین شما می توانید برای افردی که پوست های خشک و حساس دارند نیز از محصولات آردن اتوپیا استفاده بفرمائید.

4 پاسخ

  1. سلام من صورتم یه مقدار جوش داشت و از وقتی که ژل اردن سبوما رو استفاده میکنم کاملا جوش های صورتم پاک شده و لکه های جوش هم از بین رفته ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *