با یکی از بهترین ماسک صورت برای پوست چرب آشنا شوید

با بهترین ماسک صورت پوست چرب آشنا شوید

اگر پوست چرب دارید، می دانید که حفظ ظاهری بدون درخشش می تواند چالش برانگیز باشد. پوست چرب نیاز به مراقبت ویژه دارد و ماسکهای صورت یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن مقداری TLC اضافی به پوست شما هستند.روز به روز، ناخالصی‌ها، کثیفی، آرایش، سلول های مرده پوست و چربی های اضافی می توانند روی سطح پوست شما جمع شوند و پوست شما را بیش از حد چرب و زبر نشان دهند. برای کمک به خلاص شدن از شر این تجمعات ناخواسته و داشتن صورتی زیبا، می توانید از ماسک‌های صورت مخصوص  پوست چرب استفاده کنید.

ماسک صورت چیست؟

ماسک صورت از مواد مایع و خمیری شکل و نرم تشکیل شده است. که بر روی تمام سطح پوست مالیده می شود و باید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا پوست را از هرگونه جوش، آکنه، چربی و کک و مک پاکسازی کند. ماسک ها،باعث لطافت پوست و آبرسانی به پوست می شوند.

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب

خاک رس به دلیل خواص خیلی زیادی که دارد در بسیاری از ماسکهای صورت استفاده می شود، مهم ترین خاصیت این ماده معجزه آسا این است که به دلیل بار منفی که دارد می‌تواند هنگام قرار گرفتن روی پوست آلودگی های روی پوست را از بین ببرد و همچنین خاک رس ماده عالی برای از بین بردن جوش ها و همچنین کنترل چربی پوست است. البته خاک رس چندین نوع مختلف دارد، مثل بنتوئیت،کائولین که شامل  خاک‌های رنگی سفید، قرمز و صورتی است. هر کدام از انواع خاک رس خواص مخصوص به خود دارد ولی در مجموع به عنوان تنگ کننده منافذ باز پوستی، لایه برداری ملایم و ازبین برنده جای لک و جوش کاربرد دارند.

انواع خاک رس

خاک رس بنتوئیت یا (خاک رس قهوه ای): این خاک رس حاوی کلسیم، پتاسیم، آهن، سدیم و آلومینا است و برای پوست های چرب بسیار مفید است. این ماسک،به دلیل خاصیت به شدت جذب کننده ای که دارد، بهترین ماسک خاک رس برای پوست های چرب به شمار می‌رود. از طرفی مثل یک آهنربا همه سموم را از پوست خارج می کند.

خاک رس کائولین:

این خاک رس با رنگهای سفید، قرمز و صورتی می باشد.

خاک رس قرمز: قدرت جذب کنندگی خیلی بالایی دارد و برای پوست های چرب بهترین انتخاب است. همچنین یکی از بهترین ماسک های خاک رس برای پاکسازی آکنه و سم زدایی از پوست می باشد.

خاک رس صورتی: ترکیبی از خاک رس سفید و قرمز می باشد که برای افرادی که پوست های چرب با حساسیت خیلی بالایی دارند بسیار مناسب می باشد.

اکنون با دو نوع از بهترین ماسک های خاک رس خانگی که برای پوست های چرب بسیار مفید است آشنا می شوید.

ماسک بابونه و خاک رس:

مواد لازم :

▪︎ یک قاشق سوپخوری گل بابونه خشک شده.

▪︎ ۱ قاشق سوپخوری خاک‌رس.

▪︎ ۲ قاشق سوپخوری آب.

طرز تهیه:

۱- مواد را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر درست شود.

۲- آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت و گردن خود قرار دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

از آنجا که این ماسک به کاهش چربی بیش از حد پوست، بدون خشک کردن آن کمک می کند و همچنین در درمان آکنه نیز موثر است، یک ماسک ایده آل برای پاکسازی پوست چرب محسوب می شود.

ماسک خاک رس و سرکه:

مواد لازم: خاک رس بنتوئیت یک قاشق چای خوری. سرکه سیب قرمز یک قاشق چای خوری.

این مواد را با هم ترکیب کرده تا خمیری شکل شود، سپس با یک پنبه توپی تمیز مواد را روی صورت خود پخش کنید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود، سپس آن را با آب گرم بشویید.

نکته برای تهیه ماسک از ظروف غیر فلزی استفاده کنید که سبب کاهش تاثیر ماسک نشود.

مراحل استفاده از ماسک

۱- پوست خود را به خوبی از هر ماده آرایشی و کرمی پاک کنید.

۲- ماسک را به ملایمت بر روی پوست بزنید و مراقب باشید که از چشم ها دور باشد.

۳- اجازه بدهید تا مواد بر روی صورت کاملاً خشک شود.

۴- با آب گرم صورت خود را به خوبی بشویید.

۵- از تونر و مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

۶- پس از برداشتن ماسک روی صورت خود آب سرد بپاشید تا منافذ باز پوست بسته شود.

فواید ماسک خاک رس برای پوست

استفاده از ماسک طبیعی خاک رس به پاکسازی هرچه بیشتر پوست از مواد شیمیایی کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوستی لطیف تر داشته باشید.

▪︎ متعادل سازی چربی پوست:

برخی از افراد به طور ژنتیکی پوست چربی دارند ولی برخی افراد هم به دلیل استفاده از محصولات شیمیایی و انواع لوسیون ها و محیط زندگی با استرس، ممکن است دچار اختلال چربی بیش از حد پوست شوند. استفاده از ماسک خاک رس، چربی بیش از حد پوست را گرفته و با رطوبت موجود در خود از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کرده و به حفظ تعادل چربی پوست کمک میکند.

▪︎ لایه برداری:

استفاده از ماسک خاک رس کمک می‌کند لایه های مرده پوست از بین رفته و پوستی شفاف، روشن و لطیف را تجربه کنید. این ماسک با داشتن اثر لایه برداری قوی به راحتی به طور عمقی جذب پوست شده و برای از بین بردن سلول های مرده پوست مناسب است.

کلام آخر

تاثیرات ماسک خاک رس برای پوست ، بر هیچ کس پوشیده نیست. به شکلی که سالهاست از این ماسک ها برای سلامت و زیبایی پوست استفاده می‌شود. جوانسازی پوست، رفع تیرگی های نقاط مختلف بدن، لایه برداری پوست و….. از جمله تاثیرات مثبت آن به شمار می‌آید. اگر تاکنون از اثرات بی نظیر انواع ماسک خاک رس بی خبر بوده اید؛ پیشنهاد می کنیم از همین حالا به منظور استفاده از فواید آن اقدام نمایید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *