بهترین آبرسان پوست چرب چیست؟

بهترین آبرسان پوست چرب چیست؟

آبرسان پوست چرب

وقتی پوست فوق العاده چرب دارید، ممکن است فکر کنید که مرطوب کننده و آبرسان آخرین چیزی است که به آن نیاز دارید، اما در واقع این دقیقا همان چیزی میباشد که پوست شما به آن نیاز دارد.

متخصصان اعتقاد دارند که وقتی پوست شما بیش از حد روغن طبیعی تولید می کند، در واقع به دلیل کم‌آبی دچار چربی می شود. آنها  تایید می کنند که تنها راه حل واقعی، یک مرطوب کننده و آبرسان خوب، برای پوست های چرب است تا آن را به خوبی هیدراته نگه دارد و تعادل طبیعی را به پوست بازگرداند.

پوست چرب به جز مشکل دهیدراته شدن، مستعدجوش و آکنه،همچنین چربی اضافه پوست هم هست. در صورتی که به خاطر هر کدام از این دلایل پوست شما دچار کم آبی شود پوست کسل، پیر و بیمار به نظر می‌رسد.

بنابراین باید به فکر راهکار مناسب برای رفع این مشکل باشید. یکی از این راه‌ها برای حل مشکل، خرید و استفاده از کرم آبرسان است که باید برای خرید بهترین کرم آبرسان، به نوع پوست خود توجه نمایید و سپس اقدام به خرید آن کنید.

کرم آبرسان پوست چیست؟

کم آبی پوست مشکلی است که معمولاً افراد به آن دچار می‌شوند و دلیل آن کاهش هیدراتور های پوست می باشد. وظیفه هیدراتور ها، آبرسانی به پوست است. کرم‌های آبرسان با تامین آب برای لایه شاخی پوست (لایه اپیدرم) این خشکی را که ناشی از کاهش هیدراتور ها است جبران می کند و رطوبت لازم را به پوست می رساند تا از خشکی پوست جلوگیری کند. کرم های آبرسان حاوی روان کننده هستند که مانع از بین رفتن رطوبت و آب پوست می شوند.

ویژگیهای بهترین آبرسان های پوست چرب چیست؟

اگر پوستتان چرب است، دلیل نمی شود که کم آب نشود. افراد با پوست چرب باید از کرم های آبرسان بر پایه آب استفاده کنند. محصولات آبرسان، به دلیل ساختاری که دارند می‌توانند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و علاوه بر این ترشح چربی پوست را تنظیم خواهد کرد و به مرور زمان باعث مات شدن پوست خواهد شد.این گونه کرم های آبرسان دارای بافت سبکی می باشند و بدون ایجاد احساس سنگینی و چربی روی پوست آن را آبرسانی می‌کند. و همچنین چربی پوست را متعادل می کند و رنگ و بافت پوست چرب را بهبود می بخشد.

تفاوت کرم آبرسان و کرم مرطوب کننده در چیست؟

کرم آبرسان با تأمین آب، خشکی پوست را جبران می‌کند و با تامین رطوبت لازم پوست، مانع از خشکی پوست می شود. خشکی پوست در انواع پوست ممکن است ایجاد شود پس حتی اگر پوستتان هم چرب باشد ممکن است دچار کم آبی شود و به یک کرم آبرسان مناسب پوست چرب نیاز داشته باشد. اما کرم مرطوب کننده، یک لایه مراقبتی روی پوست ایجاد می‌کند که مانع از بین رفتن آب و رطوبت در پوست می شود. بنابراین برای استفاده از بهترین آبرسان و مرطوب کننده پوست چرب به دنبال محصولی باشید که دارای ویژگی های زیر باشد:

▪︎ بدون چربی

▪︎ غیر کومدون زا یا ضد جوش

▪︎ پاک کننده منافذ پوست

حال که فهمیدیم کرم آبرسان  چیست و چه ویژگیهایی دارد، به معرفی تعدادی از بهترین کرم های آبرسان ایرانی مخصوص پوست های چرب می پردازیم:

۱- کرم آبرسان هیدرودرم

کرم آبرسان هیدرودرم، جزو یکی از بهترین مرطوب کننده و آبرسان های پوست چرب می باشد و به علت ساختاری که دارد می تواند رطوبت پوست را تامین کند، همچنین میزان ترشح چربی پوست را تنظیم کرده و به مرور زمان باعث مات شدن پوست صورت میشود. و به طور کلی دارای مشخصات زیر است:

▪︎ مرطوب کننده پوست های چرب و جوش دار با چربی کنترل شده و غیر کومدون زا.

▪︎ تنظیم فعالیت غدد ترشح کننده چربی و موثر در کاهش چربی اضافی پوست.

▪︎ مناسب به عنوان پایه آرایش با قابلیت جذب و پخش آسان.

▪︎ رفع خشکی و کشیدگی پوست، ناشی از کم آبی.

▪︎ حاوی ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچ.

۲- کرم ژل مرطوب کننده و آبرسان سبوما

این محصول با فرم ژل با مرطوب سازی و آبرسانی به پوست های چرب، حساس و کم آب، پوست را  التیام داده، ترشح چربی پوست را کنترل کرده و ظاهری مات را در صورت ایجاد می‌کند. که در نتیجه مصرف این محصول خشکی های اکتسابی پوست برطرف شده، پوست صورت مات و ترشح چربی غدد سبوم  تنظیم می گردد. و لایه هیدرولیپیدی پوست ترمیم شده و از آن محافظت می گردد.

ویژگی های کرم ژل مرطوب کننده و آبرسان سبوما(آردن)

▪︎ رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست های چرب.

▪︎ التیام بخش.

▪︎ تنظیم کننده ترشح چربی اضافی پوست.

▪︎ مات کننده و برطرف کننده براقیت پوست.

▪︎ محافظت‌کننده، سد دفاعی پوست.

کلام آخر

در این مقاله با ویژگی ها و تعدادی از بهترین کرم های آبرسان پوست چرب آشنا شدید. برای داشتن پوستی سالم و درخشان، علاوه بر استفاده از کرم های آبرسان و رطوبت رسان، می بایست با نوشیدن روزانه حداقل ۶ لیوان آب و اهمیت دادن به تغذیه روزانه و دوری از انواع دخانیات به پوستان رسیدگی کنید. کرم های آبرسان با ترکیباتی که دارند به جذب هرچه بهتررطوبت به لایه‌های زیرین پوست کمک کرده و پوستی شفاف و زیبا برای شما به ارمغان می آورند.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *