پوست چرب

درمان پوست چرب

درمان پوست چرب

پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد  سبوم ایجاد می‌شود که این امر باعث انسداد منافذ پوست خواهد شد که در نتیجه آن جوشهای سر سیاه و سر سفید روی پوست دیده خواهد شد، منافذ پوست باز شده و پوست شخص  براق و چرب به نظر می‌رسد. اگر پوست چربی دارید توصیه می‌شود از یک رژیم غذایی مناسب استفاده شود.

مصرف انواع شیرینی و غذاهای سرخ شده و چرب را محدود کرده و به میزان فراوان آب بنوشید چرا که مصرف آب در طول روز به بهبود پوست و سلامت بدن کمک می‌کند و همچنین سعی کنید پوست را از هر گونه آلودگی محافظت کرده چرا که افرادی که دارای پوست چرب هستند همیشه در معرض جوش یا آکنه هستند. از جمله عوامل مهمی که می‌توان برای مراقبت و درمان پوست چرب استفاده کرد این است که روزی ۲ بار صورت خود را بشویید، صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب قبل از خوابیدن چرا که لازمه داشتن پوستی سالم و شاداب پاک کردن درست و به موقع پوست از هرگونه آلودگی می باشد.

این لایه نازک و حساس بدن، همواره نیازمند رسیدگی و مراقبت ویژه ای از سوی شما می باشد افرادی که دارای پوست چرب هستند در برابر اثرات باکتری های عامل جوش آسیب پذیرتر می باشند. این اثرات شامل التهاب ،قرمزی و تحریک پوست است. به همین دلیل پوست چرب به تنظیم میزان ترشح چربی طبیعی پوست (سبوم) نیاز دارد.

استفاده از یک ژل شستشوی پوست چرب خوب، می‌تواند پاسخ مناسبی به این نیاز مهم پوست چرب باشد چرا که ترشح بیش از حد سبوم را تنظیم کرده و باعث پاکسازی عمیق منافذ پوست می شود و بدین ترتیب علائم مربوط به جوش را نیز کاهش می‌دهد، نکته‌ای که در هنگام خرید ژل شستشوی پوست چرب باید دقت کرد این است که از خرید محصولات حاوی الکل خودداری کنید چرا که الکل، باعث از بین رفتن رطوبت پوست، افزایش تجمع سلول های مرده و کدر شدن ظاهر پوست می‌شود. یکی دیگر از مواردی که باید در درمان پوست چرب استفاده شود استفاده از کرم ‌های ضد چربی پوست میباشد.

اصولاً کرم هایی که دارای ویتامین A هستند می‌توانند باعث تولید کلاژن در پوست شوند و پوست را سفت کنند، همچنین می‌توانند به کوچک شدن منافذ پوستی کمک کرده تا چربی کمتری تولید و ترشح شود و منافذ پوستی را کوچک تر کرده و همچنین در کاهش براق بودن پوست نیز موثر هستند. از جمله کرم های دیگری که به عنوان ضد چربی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب و مستعد جوش می باشند. معمولاً افرادی که پوست چرب دارند، علاقه‌ای به مصرف ضد آفتاب ندارند زیرا تصور می‌کنند که ضد آفتاب پوست آنها را بیش از قبل چرب میکند که این تفکر بسیار نادرستی می باشد.

بنابراین با انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب، می‌توان ترشح بیش از اندازه چربی پوست را کنترل کرد و همچنین نیاز پوست را به آبرسانی در طول روز تامین کرد و از بروز جوش و آکنه جلوگیری کرد و کرم‌های ضد آفتاب به دلیل بافت نرم و سبکی که دارند روی پوست سریع جذب می‌شوند و حتی تسکین دهنده و ضد التهاب پوست هستند. از خصوصیت دیگر کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب این است که پایه آرایشی دارند و شما می توانید بعد از زدن آنها از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید و در دو نوع رنگی و بی رنگ موجود می باشد که مدل رنگی آن دارای سه طیف رنگ و متناسب با نوع پوست هر فرد می باشد ،که پوست صورت را به طور کامل پوشش می دهد. به طور کلی می توان گفت برای درمان پوست چرب نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از کرم های ضد چربی پوست می باشد که علاوه بر مطالبی که در بالا ذکر شد باید دارای مشخصات ذیل باشد.

خاصیت محصولات تخصصی پوست چرب

۱-خاصیت آنتی باکتریال و تنظیم کننده ترشح سبوم پوست

۲-فاقد چربی مناسب برای پوستهای چرب و مستعد جوش

۳- مات کننده ،جمع کننده منافذ پوست و ضد براقی

۴- محافظت کننده در برابر آلودگی محیطی

همانطور که قبلاً در مبحث پوست های چرب ذکر شد در پوستهای چرب نواحی از بدن هستند که به علت چربی بیش از اندازه بیشتر در معرض جوش و آکنه هستند که این جوشها در اکثر مواقع بر روی سینه، کمر، پشت، بازو و شانه ها به وجود می‌آیند. بنابراین باید چربی این قسمت های بدن را کنترل نمود، برای کنترل چربی پوست این نواحی از بدن و همینطور جوش یا آکنه، از الکل یا هیدروژن پر اکسید استفاده نکنید، این مواد نه تنها موثر نیستند بلکه می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند و مشکل را تشدید کنند.

راه کار های درمان پوست چرب

شما باید انجام دهید این است که از پوست بدن خود بدون از بین بردن تمام چربی طبیعی آن مراقبت کنید که این کار سختی نیست، شما می توانید شامپو بدن سبوما را انتخاب کرده و روتین مراقبت از پوست چرب بدن خود را کنترل کنید .شامپو بدن سبوما مناسب پوست های چرب و آکنه دار می باشد. شامپو بدن سبوما فاقد روغن بوده و تمام آلودگی‌ها را از روی بدن پاک میکند، این شامپو با متعادل کردن ترشح چربی از بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید و طرز استفاده آن بسیار ساده تر از شوینده‌های صابونی می باشد. کافی است مقدار کمی از شامپو بدن سبوما را روی لیف یا کف دست خود ریخته و مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی بدن خود ماساژ دهید و سپس با آب فراوان آبکشی نمایید، در نهایت بعد از چند بار استفاده از شامپو بدن سبوما خواهید دید که جوش های نواحی پشت و بازو، شانه و سینه که در اثر چربی زیاد پوست ایجاد شده بود از بین رفته و پوستی شاداب و عاری از هرگونه جوش و آکنه خواهید داشت.

کلام آخر

۱-برای درمان پوست چرب از یک رژیم غذایی مناسب استفاده شود

2- شستشوی روزانه پوست به وسیله ی ژل شستشوی پوست چرب

3- استفاده از کرم‌های ضد چربی پوست که دارای ویتامینA  بوده و همینطور استفاده از ضد آفتاب های مناسب پوست چرب و ضد جوش و آکنه

۴- استفاده از شامپو بدن سبوما برای برطرف کردن جوشهای نواحی سینه، شانه ،کمر و بازوها

آردن سبوما محصولات تخصصی پوست چرب که محصولات درمانی و کمک درمانی به بازار عرضه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *