کرم برای پوست چرب: چگونه بهترین کرم برای سلامت و زیبایی پوست چرب را انتخاب کنیم؟

کرم برای پوست چرب: چگونه بهترین کرم برای سلامت و زیبایی پوست چرب را انتخاب کنیم؟

اگر پوست شما چرب است و با انواع جوش (آکنه) دست و پنجه نرم می‌کنید، باید به دنبال بهترین کرم برای پوست چرب خود باشید.

از عمده‌ترین علل پوست چرب می‌توان به عواملی مانند: ژنتیک، محیط و سبک زندگی افراد اشاره کرد. افرادی که پوست چرب دارند برای کنترل پوست چرب خودمی توانند با انجام اقداماتی از قبیل انتخاب بهترین کرم برای پوست چرب خود از چرب شدن بیش از حد پوست خود تا حدودی جلوگیری کنند.

همچنین علاوه بر استفاده از کرم مخصوص پوست چرب بهتر است هیچ وقت بدون استفاده از ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرند، همچنین از مصرف غذاهای قندی و سرخ شده اجتناب کرده و از برنامه مراقبت از پوست چرب که شامل مراحل: استفاده منظم از محصولات پاک کننده پوست چرب و کرم آبرسان است پیروی کنند.

کدام نوع کرم برای سلامت و زیبایی پوست چرب مناسب است؟

پوست چرب، ترکیبی از ویژگی‌های مثبت و منفی است. پوست چرب به عنوان پوستی که مستعد آکنه است شناخته می شود. اما نکته ای که امیدوار کننده است این است که پوست چرب در برابر چین و چروک و پیری زودرس در مقایسه با سایر پوست ها مقاوم تر است.
بهترین انتخاب کرم، برای پوست چرب ترکیباتی است که در آن کرم به کار رفته که در عین حفظ ویژگی مثبت پوست چرب، از ضررهای احتمالی پوست چرب نیز جلوگیری می‌کند.

بهترین کرم پوست چرب دارای چه ترکیباتی است؟

▪︎گلیکولیک اسید: گلیکولیک اسید در واقع یک آلفا هیدروکسی اسید موثر برای افرادی که دارای پوست چرب هستند میباشد. افرادی که پوست چرب دارند با شستن منظم صورت و استفاده از لوسیون ها و کرم های حاوی اسید گلیکولیک، چربی بیش از اندازه پوستشان را کاهش می‌دهند و از انسداد منافذ پوست جلوگیری می کنند. گلیکولیک اسید، دارای خاصیت لایه برداری بوده و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و در نتیجه باعث حفظ لطافت و تعادل در پوست است.

▪︎اسید هیالورونیک: افرادی که پوست چرب دارند نیز باید از مرطوب کننده استفاده کنند. بنابراین باید مرطوب کننده ای استفاده کنند که مخصوص پوست چرب بوده که فاقد چربی و حاوی اسید هیالورونیک می باشد. زیرا این محصولات علاوه بر سبک بودن باعث رطوبت رسانی بالایی در پوست می شود.

▪︎نیاسین آمید: نیاسین آمید چربی طبیعی پوست را جذب می‌کند و در واقع نیاسین آمید به عنوان ویتامین c شناخته می‌شود و باعث تقویت سد دفاعی پوست می‌شود و تولید طبیعی کلاژن را بالا می‌برد، سرعت نوسازی سلول های سطحی پوست را افزایش می‌دهد و لکه های تیره را از بین برده و مانع بزرگ شدن منافذ پوست می شود.

▪︎رتینول: رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است. در ترکیبات محصولات ضد پیری استفاده می‌شود و باعث از بین رفتن چین و چروک و لکه های تیره می‌شود. همچنین این ترکیب در ساخت کرم برای پوست چرب هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و کلاژن ساز بوده، منافذ پوست را کوچک کرده و باعث کاهش تولید چربی در روی پوست می شود.

▪︎زینک PCA: زینک PCA یکی از ترکیبات است که باید در کرم های مخصوص پوست چرب مورد استفاده قرار گیرد، زیرا باعث عادی شدن تولید چربی طبیعی پوست و از بین رفتن باکتری های ایجاد جوش می شود.

▪︎روغن درخت چای:روغن درخت چای به علت خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد یکی از ترکیبات اصلی در محصولاتی است که برای پوست های چرب و مستعد جوش تولید می‌شود، چراکه تورم و التهاب را تسکین داده و باعث پیشگیری و کاهش جای جوش می شود.

سخن پایانی

پوست‌چرب دارای ویژگی های مثبت نیز می باشد. پوست چرب معمولاً ضخیم تر و صاف تر بوده و چین و چروک کمتر در آن ایجاد می‌شود، اما این چربی به تنهایی برای جلوگیری از چین و چروک کافی نیست چرا که پوست چرب نیز برای سالم ماندن به رطوبت نیاز دارد. بنابراین با انتخاب یک کرم مناسب مخصوص پوست چرب می توانید باعث تعادل بین چربی و رطوبت پوست خود شده و شادابی و سلامت پوست خود را حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *