راهکار حرفه ای از بین بردن چربی صورت

راهکار حرفه‌ای از بین بردن چربی صورت

از بین بردن چربی صورت یکی از دغدغه های افرادی می باشد که پوستی چرب یا مستعد به چرب شدن دارند. پوست چرب زمانی اتفاق می‌افتد که غدد چربی در پوست، بیش از حد سبوم تولید کند. سبوم ماده مومی و روغنی است که از پوست محافظت و آبرسانی می کند. سبوم برای حفظ سلامت پوست حیاتی است. با این حال سبوم بیش از حد می‌تواند منجر به پوست چرب، مسدودشدن منافذ و آکنه شود. مدیریت پوست چرب اغلب نیاز به فردی دارد که مراقبت منظم از پوست را به یک عادت تبدیل کند. در این مقاله ما به راهکارهایی برای کنترل و از بین بردن پوست چرب می پردازیم.

شستشوی صورت هر صبح و شب یکی از موثرترین روش ها برای کنترل مقدار چربی پوست شستشوی  آن است. سعی کنید همیشه تمیز کننده های ملایم را برای پاک کردن صورت تان به کار ببرید، چون صابون‌هایی که خاصیت پاک کنندگی قوی دارند موجب تحریک پوست برای تولید چربی بیشتر می شود، همچنین سعی کنید صورت خود را با دست های تان بشویید چراکه استفاده از لیف و پدهای پاک کننده پوستتان را بیشتر در معرض چرب شدن قرار می دهد.  نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که از پاک کننده ای استفاده کنید که مناسب پوست صورتتان باشد و حاوی اسید هایی مانند بنزویل پروکسید ،سالیسیلیک یا گلیکولیک بتاهیدروکسی باشند. چون اسید مقدار چربی روی پوست را کاهش می دهد.

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که برای شستشوی پوستتان از آب گرم استفاده کنید و هرگز  آب داغ را برای شستشوی پوست صورت خود به کار نبرید، چون دمای زیاد آب به پوست آسیب می رساند.

استفاده از دستمال ضد برق

استفاده از دستمال های مرطوب، برای تمیز کردن چربی روی سطح پوست بسیار مناسب است. چون این دستمال ها در عین داشتن خاصیت پاک کنندگی، پوست را خشک می کنند و به راحتی می‌توان از این دستمال ها برای نواحی که زودتر چرب می شوند مثل پیشانی، بینی و چانه استفاده کرد.

در هنگام استفاده از این دستمال ها، آن را محکم روی پوست خود نکشید چون باعث خراشیدگی و آسیب به پوست صورت می شود. در عوض به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه دستمال را در قسمت‌های چرب صورت خود بکشید و بگذارید تا تمام چربی را به خود جذب کند. بعضی از انواع دستمال های مرطوب کمی پودر نیز دارند که از برق زدن قسمت های چرب جلوگیری میکند.

از ماسک صورت مخصوص پوست های چرب استفاده کنید

برای از بین بردن چربی و تمیز کردن منافذ پوست، میتوانید از ماسکهای صورت نیز کمک بگیرید. این ماسک ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند و چربی‌های پوست را از بین می‌برند. اما به این نکته توجه کنید که ماسک ها را تنها برای نواحی چرب صورت مورد استفاده قرار دهید.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

بیشتر کسانی که پوست چرب دارند و از مرطوب کننده استفاده می کنند، از اینکه این کرم ها پوست آنها را چرب تر نشان می دهد احساس نارضایتی میکنند اما این تصور اشتباهی است. چون حتی پوست چرب نیز باید مرطوب شود. افرادی که پوست چرب دارند باید از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست چرب استفاده کنند که فاقد چربی است و مقدار کرم را نیز با توجه به اینکه کدام نقطه از صورت چرب یا خشک است مورد استفاده قرار دهند.

استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوست چرب معمولاً کرم های ضدآفتاب عادی برای افرادی که پوست چرب دارند مشکل ایجاد می کند. چون این کرم ها باعث پر شدن منافذ پوست شان می شود. با این حال، استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش خورشید ضروری است. این گونه افراد که پوست چرب دارند، می توانند از ژل ضد آفتاب استفاده کرده که نسبت به کرم و لوسیون های ضد آفتاب کمتر پوست را چرب میکند.

کلام آخر

پوست چرب می تواند یک چالش باشد. ظاهر چرب و درخشان، منافذ باز، جوش و آکنه های پردردسر و آرایش های کم دوام و براق که در مدت کوتاهی خراب می شوند. همگی از سختی های داشتن پوست چرب هستند. با وجود این اگر پوست چربی دارید می‌توانید با این چند راه کار ساده و در مدت زمان کوتاهی چربی صورت خود را کنترل کرده وحتی تا حدود زیادی از بین ببرید واز داشتن پوستی سالم و زیبا لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *