درمان جوش صورت

چگونه جوش صورت را متوقف یا درمان کنیم؟

جوش، لک و آکنه مشکلاتی هستند که خیلی ها در مرحله ای از زندگی با آن سر و کار دارند. خوشبختانه، راهکارهای بسیاری برای کنترل آکنه های آزاردهنده از رژیم های مناسب مراقبتی پوست تا دارو، داروهای گیاهی، کرم ها و درمان‌های گیاهی وجود دارد. یافتن آنچه برای شما مناسب است ممکن است به آزمون و خطا منجر شود، اما نگران نباشید این مقاله حاوی راه حلی کمک کننده برای همه افراد است.

مراحل زیر برای پیشگیری و درمان آکنه ضروری است

گام اول: از پوست خود مراقبت کنید

1- روزانه دو بار صورت خود را بشویید. شستن روزانه برای پاکیزگی پوست و پیشگیری از آکنه بسیار مهم است.با شستن صورت آلودگی ها از بین می رود و چربی اضافی سطح پوست حذف می شود. بطور ایده آل شما باید سه بار در روز یعنی صبح، ظهر و شب صورت خود را با آب ولرم و مایع شوینده صورت (غیرصابونی) – LIQUIPAIN بشویید‌.از یک حوله خشک تمیز به آهستگی صورت خود را خشک کنید.

2- از اسکراب صورت خود با لیف حمام یا اسفنج اجتناب کنید. ای کار باعث آسیب به پوست و ایجاد جوش و در موارد ایجاد جوش های بسیار ملتهب می شود‌. لیف حمام ممکن است آلوده به باکتری باشد و لذا باید از تماس آن با پوست جلوگیری کنید.

3- در صورتیکه مبتلا با آکنه باشید، ممکن است وسوسه شوید بیش از دو بار در روز صورت خود را بشویید که اغلب غیر ضروری بنظر می رسد. شستن بیش از حد صورت اغلب باعث خشکی و آسیب به پوست می شود.

گام دوم: از یک مرطوب کننده noncomedogenic(غیر جوش زا) استفاده کنید.

استفاده از یک مرطوب کننده خوب (کرم ژل مرطوب کننده و بازسازی کننده – SUBUVISE) پس از شستشو برای آبرسانی پوست و پیشگیری از خشکی و آسیب بسیار ضروری است. بنابرین، اگر شما از جوش صورت رنج می برید استفاده از مرطوب کننده مناسب بسیار مهم است. مرطوب کننده چرب وسنگین ممکن است باعث انسداد منافذ پوست شما شود و باعث ایجاد جوش بیشتر گردد. بدنبال مرطوب کننده با برچسب noncomedogenic(غیر جوش زا) باشید، این برچسب

به معنای آن است که این محصول باعث جوش صورت نمی شود.

1- علاوه بر جستجوی مرطوب کننده های غیرجوش زا باید به دقت محصول مناسب پوست تان را انتخاب کنید. بطور مثال شما اگر پوست بسیار چربی دارید، ممکن است بخواهید از یک مرطوب کننده سبک و با پایه ژل استفاده کنید، در حالی که اگر پوست شما خشک و پوسته پوسته باشد، نیاز به یک محصول با پایه کرم سنگین تر خواهید داشت.

2- مطمئن باشید که دست ها را بلافاصله قبل از استفاده از مرطوب کننده شسته اید. در غیراینصورت باکتری های موجود بر روی دست ها ممکن است در هنگام استفاده از مرطوب کننده به صورت انتقال می یابد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *