کاملترین روتین پوست چرب چیست؟

کاملترین روتین پوست چرب چیست؟

روتین پوست چرب

منظور از روتین پوست همان رسیدگی های لازم جهت جلوگیری از چین و چروک و پیری زودرس می باشد. به طور کلی روتین پوست می تواند شامل پاکسازی، تعادل و مهمتر از آن هیدراته کردن سلولهای پوست باشد. توجه داشته باشید شما بر اساس نوع پوست خود باید از روتین مخصوص با آن استفاده کنید.

در این مقاله میخواهیم کاملترین روتین مراقبت از پوست چرب را مورد بررسی قرار دهیم.

۱- مرحله پاکسازی:

این مرحله به عنوان مهمترین مرحله برای مراقبت از پوست چرب می باشد که خود شامل چند مرحله است:

▪︎ استفاده از شوینده ها یا پاک کننده های پوست چرب: پاک کردن پوست از آرایش و آلودگی فقط مخصوص پوست های خشک و معمولی نیست. افرادی که پوست چربی دارند نیز باید روزانه به پوست خود رسیدگی کنند. متخصصان پوست اعتقاد دارند که استفاده از یک پاک کننده و شوینده استاندارد صورت به تعداد دو بار در روز(صبح و شب) بهترین راه جلوگیری از پوست چرب میباشد.

برای این منظور، می توانید محصولی را انتخاب کنید که دارای اسیدی مانند بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک باشد که باعث کم کردن چربی پوست میشود.

▪︎ استفاده از یک ژل شستشوی پوست چرب: بعد از آنکه صورتتان را پاک کردید برای اطمینان از آن که هیچ گونه آلودگی و مواد آرایشی در روی پوستتان باقی نمانده است می توانید از ژل های شستشو مناسب که PH مناسب پوست بین ۴/۵ تا ۵ است استفاده کنید.

▪︎ استفاده از تونر ها به عنوان مهمترین عامل در تمیزی پوست و بستن منافذ باز آن:

بعد از شستن صورت، برای سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه از بین رفتن چربی پوست تان می توانید از تونر استفاده کنید.

استفاده از تونر از مهمترین مراحل روتین پوست است. افرادی که پوست چرب دارند باید از تونرهای مخصوص پوست چرب استفاده کنند. تونر، با نفوذ به اعماق پوست ذرات گرد و خاک و مواد آرایشی را از پوست پاک می‌کند و در گام دوم، باعث تنظیم PH پوست میشود.

تونر، با به کارگیری عصاره گیاهان و اسانس های مختلف، پوست را پاکسازی می‌کند، رطوبت لازم را به سلولهای پوست می رساند و چربی اضافی را جذب می‌کند. برای مقابله با پوست چرب سعی کنید از تونرهای قابض یا خوشبو کننده استفاده کنید.تونرهای قابض، دارای الکل هستند در حالی که تونرهای خوشبو کننده، معمولاً حاوی موادی مانند کافئین یا چای سبز هستند.

▪︎ مرحله سوم استفاده از لایه بردار یا اسکراب پوست:

اسکراب کردن صورت هم یکی از مراحل روتین پوست چرب می باشد. شما می توانید از اسکراب مخصوص پوست های چرب استفاده نمایید. استفاده از اسکراب باعث می شود تا پوست های مرده و جوش های زیرپوستی و سرسیاه از پوست جدا شود.

۲-آبرسانی پوست با استفاده از مرطوب کننده ها:

همه پوست ها حتی پوست های چرب، نیاز به رطوبت رسانی دارند. اما باید دقت کرد که مرطوب کننده مورد استفاده در روتین پوست چرب باید بر پایه آب بوده و از خاصیت آبرسانی بالایی برخوردار باشد. و توجه داشته باشید که حتی پوست های چرب هم پس از شستشو نیاز به آبرسانی دارند.

۳-استفاده از کرم‌های ضد آفتاب:

داشتن پوست چرب دلیل نمی‌شود که شما از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افتادگی، قرمزی و التهاب پوست می شود. کرم ضد آفتاب از پوست در برابر آسیب‌ها مراقبت می کند. مناسب ترین فیلتر برای کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست های چرب، فیلترهای شیمیایی است زیرا بافت رقیق تری دارند، پوشانندگی طبیعی ایجاد می‌کنند و از لکه ها و پیری پوست جلوگیری می کند.

۴-در صورت لزوم از ماسکهای صورت تمیز کننده عمقی برای از بین بردن چربی اضافی پوست تان استفاده کنید:

ماسکهای صورت، قدرت تمیز کنندگی و پاکسازی پوست عمیق‌تری نسبت به شوینده معمولی دارند. این ماسک ها به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند تا چربی های پوست را از بین ببرند. از این ماسک ها همیشه بعد از شوینده های معمولی و همیشگی پوست خود استفاده کنید.

نکته

افرادی که پوست چرب دارند، برای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی محدودیت‌های زیادی دارند. چرا که استفاده از محصولات ناسازگار می تواند منجر به ایجاد جوش روی پوست چرب شود. به همین جهت ما به شما توصیه می کنیم که حتما از بهترین محصولات روتین پوست چرب استفاده نمایید تا در آینده دچار مشکلات پوستی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *