ضدجوش و لک ها

رفع لک‌ها و جوش‌های پوست

رفع لک ها و جوش های پوست

پوست شفاف و جذاب از جمله مواردی است که هر فرد آرزوی داشتن آن را دارد. درحالی که خیلی از افراد پوست صورت خود را با کرم های سنگین می‌پوشانند: با این ترند سال جدید مواجه شده‌اند که آرایش بر روی پوست خود انجام شود. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و زیبا،باید تلاش کنید تا بتوانید به خوبی دیده شوید. در بسیاری از مواقع دیده شده افراد برای اینکه بتوانند لک های روی پوست صورت خود را از بین ببرند روش‌هایی را امتحان می‌کنند که این روش ها باعث ایجاد حساسیت پوستی در آنها می‌شود و در نهایت می‌تواند پوستشان را از آنچه که هست بدتر کند.

به یاد داشته باشید قبل از اینکه شروع به درمان کنید، باید بدانید لک ها به چه دلیل روی پوست شما ایجاد شده‌اند.چند علت عمده در ایجاد لک صورت وجود دارد:

۱- مهمترین علت ایجاد لک صورت در خانمها بارداری است، که معمولاً در ناحیه پیشانی، گونه ها و لب بالا ایجاد می شود.  علت این لک ها تغییرات هورمونی می باشد.

۲- علت دیگر در ایجاد لک صورت تماس زیاد با آفتاب است، که معمولاً لک ها در روی گونه ها و بینی ایجاد می شود.

۳- استفاده از صابون ها ، شوینده ها و مواد آرایشی نامناسب.

۴- جای زخم های ناشی از جوش( آکنه)

در مبحث قبل گفته شد که جوش( آکنه) زمانی اتفاق می‌افتد که فولیکول های مو یا منافذ روی پوست با چربی و سلولهای مرده پوست مسدود می‌شوند. فولیکول مسدود شده، مکان مناسبی برای رشد باکتری ها و ایجاد برجستگی های قرمز رنگی می باشد که پر از چرک بوده و معروف به جوش (آکنه )می باشد و به مرور زمان وقتی جوش ها خشک میشوند، لک قهوه ای یا بعضاً قرمز به جا می‌گذارند. خصوصاً اگر فرد جوش خود را دستکاری کند، باعث بروز لک قهوه ای یا لک تیره بعد از جوش میشود.بنابراین می‌توان گفت که ایجاد جوش (آکنه) بر روی پوست یکی از شایع‌ترین عوامل ایجاد لک های پوستی می باشد .که توجه به آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد. همانطور که قبلاً در مبحث درمان جوش گفته شد. باید برای از بین بردن جوش ها نکاتی را رعایت کرد.  از جمله این نکات این است که: ابتدا پوست صورت را با ژل شستشوی مناسب پوست چرب پاکسازی کرده و سپس از کرم‌های ضد جوش و محلولهای ضد جوش مناسب با پوست خود استفاده کرده، و در نهایت یک مرطوب کننده خوب و مناسب را به پوست خود بزنید، چرا که نکته ای که در پیشگیری و درمان جوش و در نتیجه ی آن به برطرف شدن لک های پوستی ناشی از جوش مورد توجه قرار می گیرد ،استفاده از کرم ها و محلول های ضد جوش است. که استفاده از این محصولات ضد جوش علاوه بر سرعت درمان جوش، باعث رفع جای جوش و لک های پوستی که بر اثر جوش و آکنه ایجاد شده‌اند خواهد شد.و این مسئله مستلزم این است که یک محصول ضد جوش مناسب را انتخاب نمایید که دارای ترکیبات موثری چون :اکسید بنزوئیل( از بین برنده چربی اضافی و سلول های مرده پوست) و اسید سالیسیلیک (جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست) نیکوتین آمید(از بین برنده قرمزی التهاب ناشی از جوش) اسیدهای آلفا هیدروکسی( رشد پوست جدید و صاف) و همچنین گوگرد (از بین برنده سلول های مرده پوست و چربی اضافه پوست) باشد.  پیشگیری و رفع لک و جوش های صورت با رعایت ۴ نکته کلیدی:

۱- اولین نکته در پیشگیری و رفع لک صورت این است که تماس اشعه آفتاب با صورت را به حداقل برسانیم. بهترین روش برای کاهش تماس با اشعه خورشید، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است.

2- استفاده از ژل های شستشوی مناسب پوست صورت و همینطور استفاده از کرم ها و محلول های ضدجوش ،برای جلوگیری از جوش و آکنه.

۳- سومین نکته در رفع لک صورت پرهیز از صابون های اسکراب و وسایل ساینده بر روی پوست صورت است.

4- چهارمین و مهمترین روش در رفع لک صورت، استفاده از کرم های ضد لک است که باید به طور همزمان با کرم های ضد آفتاب استفاده شود تا روند از بین رفتن لک را تسریع کند.

کلام آخردر این مقاله سعی کردیم تا به طور خلاصه ،عمده‌ترین علل ایجاد لک و جوش های صورت را توضیح داده تا بتوانیم به رفع آنها اقدام کنیم. بیشتر لک های پوستی بدن بی‌ضرر هستند، اما افراد ممکن است به دلایل زیبایی به درمان آنها بپردازند. بنابراین بهترین رویکرد این است که بلافاصله بعد از ظاهر شدن هر گونه جوش و لک بر روی صورت خود،درمان را انجام دهید تا از شدت جوشها و تیره‌تر شدن لک ها جلوگیری کرده و این امر مستلزم استفاده از کرم ها و محصولات آرایشی و بهداشتی مرغوب و متناسب با پوست شخص می باشد، که در مطالب بالا خلاصه‌ای از آنها ذکر شد.

ضدجوش می توانید برای رفع لکها و جوش ها استفاده نمود.

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *