مواد تشکیل دهنده اصلی در ضد جوش ها

مواد تشکیل دهنده اصلی در ضد جوش ها

مواد تشکیل دهنده اصلی در ضد جوش ها

جوش یکی از رایج ترین بیماری های پوستی در دنیا است به همین دلیل درمان جوش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. در بین انواع مختلف درمان جوش، استفاده از محلول ها و کرم های ضد جوش پر استفاده ترین روش درمان جوش است. ضد جوش، با لایه برداری پوست و کاهش انسداد منافذ پوست به درمان آکنه کمک می‌کند. مواد تشکیل دهنده محصولات ضد جوش به روش های مختلفی عمل می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از خرید و استفاده از این محصولات، مواد موثر به کار رفته در آن ها و نحوه تاثیرگذاری هر کدام از این مواد را بشناسید تا بتوانید بهترین محصول مناسب ضد جوش را خریده و بهترین نتیجه را در درمان جوش بگیرید.

دسته بندی کلی مواد موثر در ضد جوش ها مواد لایه بردار: اسید سالیسیلیک ،آلفا هیدروکسی اسید ها (AHA)  مواد از بین برنده چربی زیر پوست: رتینوئید، روی (زینک) خاک رس. مواد ضد باکتری جوش: بنزوئیل پروکساید، عصاره چای سبز، گوگرد، آزلائیک اسید ضدجوش ها از چه ترکیباتی تشکیل شده اند

۱- مواد لایه بردار:

۱-۱ اسید سالیسیلیک این ترکیب یک لایه بردار موثر و قوی است که بالایه برداری به تمیز نگه داشتن منافذ پوستی کمک می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. ۲-۱ آلفا هیدروکسی اسید ها(AHA): آلفا هیدروکسی اسید ها، با از بین بردن سلول های مرده پوست که عامل مسدود شدن منافذ و بروز جوش هستند، پوست را نرم و لطیف می کنند.

این نوع ترکیبات را میتوان برای کل صورت استفاده کرد. انواع آلفا هیدروکسی اسید شامل اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک است.

اسپری ضد جوش بدن

اسپری ضد جوش بدن سبوما​

۲- مواد از بین برنده چربی زیر پوست:

۱-۲ رتینوئید این ماده از مشتقات ویتامینA است که در کرم های ضد جوش مورد استفاده قرار می گیرد. رتینوئید ها با افزایش تولید سلول های تازه زیر پوست باعث جدا شدن چربی و سلول های مرده سطح پوست شده و جوش ها را از بین میبرد.۲-۲ روی(زینک) زینک یک ماده معدنی مناسب برای از بین بردن جوش است و در برابر عفونت باکتریایی و التهاب محافظت می‌کند و باعث کاهش تولید چربی پوست می‌شود و از ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست جلوگیری می کند.۳-۲ خاک رس: این ماده به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، معمولاً در تهیه ماسک ضد جوش استفاده می شود. خاک رس به تسکین پوست و کاهش موقت تولید چربی کمک می کند.

azelin-40

محلول ضد جوش موضعی – Azelin40

۳- مواد ضد باکتری جوش:

۱-۳ بنزوئیل پراکسید: بنزوئیل اکسید موثرترین دارو در ضد جوش ها می باشد. این دارو نه‌ تنها از بروز آکنه پیشگیری می کند، بلکه باعث از بین رفتن باکتری ها و چربی اضافه و لایه برداری سلول های مرده پوست نیز می شود.۲-۳ عصاره چای سبز: عصاره چای سبز به خاطر برخورداری از خواص آنتی باکتریال، با تعدیل فرآیندهای درون سلولی و از بین بردن باکتری هایی که موجب بروز جوش می شوند، به بهبود آکنه کمک می‌کنند و از قرمزی و التهاب آکنه جلوگیری می‌کند. خواص ضدپیری و آنتی اکسیدان چای سبز را نیز نباید فراموش کنیم. عصاره چای سبز، در ترکیبات شوینده های ضد جوش و آنتی باکتریال پوست و همینطور محلول پاک کننده پوست چرب استفاده شده است. ۳-۳ گوگرد: وجود گوگرد در محصولات ضد جوش ،باعث کاهش چربی اضافه و التهاب شده و به لایه برداری پوست کمک میکند.۴-۳ آزلائیک اسید: این دارو به از بین رفتن باکتری ها و لایه برداری سلول های مرده پوست که باعث بسته شدن منافذ آن می‌شوند، کمک می‌کند. آزلائیک اسید که به صورت کرم و ژل ضد جوش وجود دارد، بهترین گزینه برای درمان آکنه های خفیف تا متوسط است.

ژل برطرف کننده جای جوش

ژل برطرف کننده جای جوش- SALICYL2 بر طرف کننده جای جوش

کلام آخر

ترکیبات ضدجوش با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه، لایه برداری سلول های مرده پوست، کاهش انسداد منافذ پوست، کاهش التهاب یا از بین بردن چربی اضافه پوست عمل می کنند. اما نکته ای که باید در انتخاب محصولات ضد جوش مورد توجه قرار بگیرد این است که، انتخاب محصول مناسب برای درمان آکنه به عوامل زیادی از جمله نوع پوست، شدت و نوع آکنه و البته روتین مراقبت بوستی شما بستگی دارد. شما می توانید از یک محصول ضد جوش مناسب، که دارای تنوع بسیار بالایی در  محصولات به صورت کرم، ژل، ماسک، محلول های ضد جوش موضعی می باشد و دارای ترکیباتی بسیار موثر در درمان جوش هستند را استفاده کرده و نتیجه بسیار موثر آن را در درمان جوش های صورت خود بگیرید و دارای پوستی شفاف و عاری از هرگونه جوش و آکنه شوید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *