مزایای جالب پوست چرب

مزایای جالب پوست چرب

آیا می دانید پوست چرب چه فواید مهمی برای سلامت انسان دارد؟

برخی از افراد به دلیل چربی بیش از اندازه در پوست خود نگران هستند، در حالی که وجود چربی در پوست نه تنها عامل بدی محسوب نمی‌شود بلکه فواید زیادی نیز برای سلامت و زیبایی پوست به دنبال خواهد داشت، از جمله اینکه:

۱- پوست چرب معمولاً ضخیم تر و صاف تر است: ممکن است چربی پوست به تنهایی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک کافی نباشد، اما غدد سباسه فعال ،مزایای دیگری که دارند این است که می توانند به صاف نگه داشتن پوست کمک کند. افرادی که پوست چرب تری دارند ممکن است که غدد چربی آنها بیش از حد چربی تولید کنند و غدد بزرگ تر یا غدد چربی فراوانی داشته باشند،اما این امر باعث ضخیم تر شدن لایه داخلی پوست یا درم می‌شود که سبب می‌شود پوست در قسمت‌های که عمیق‌ترین خطوط ایجاد می‌شود به ویژه پیشانی انعطاف پذیرتر شود.

۲- پوست چرب از محافظت طبیعی بیشتری در برابر نور آفتاب برخوردار است: روغنی که پوست شما تولید می‌کند حاوی ویتامین E است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی و آنتی اکسیدانی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند. مولکولهای ویتامین E می توانند برخی از اشعه های uv را جذب کنند اما نه همه آنها را. ویتامین E همچنین یک ضد التهاب است .افرادی که پوست چرب دارند باید قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب حتما از کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب استفاده کنند.

۳- پوستهای چرب در برابر چین و چروک مقاومت بیشتری دارند: افرادی که پوست چرب دارند کمتر مستعد چین و چروک هستند. محققان دریافتند که چین و چروک ها در نواحی دارای غدد چربی که چربی تولید می کنند، کوتاه تر و کم عمق تر هستند. همه نواحی صورت از نظر تولید چربی با هم برابر نیستند. رطوبتی که پوست چرب تولید می کند روند پیری را کند می کند و همچنین چربیها می توانند ظاهر خطوط ریز را کاهش دهند.
افرادی که پوست چرب دارند علاوه بر انجام یک روال مراقبت ضد پیری می‌توانند از یک مرطوب کننده سبک که برای پوست های چرب فرمول شده است استفاده نمایند.

۴- پوست چرب در برابر محیط زیست محافظت می کند: روغن های طبیعی پوست شما می‌تواند به عنوان سدی در برابر آلودگی هوا، باد و خورشید عمل کنند. این رطوبت اضافه مخصوصاً در فصل زمستان برای پوست بسیار مفید است.

۵- پوست را نرم و مرطوب می‌کند: یکی دیگر از مزیت های پوست چرب این است که هر چه سن بیشتر می شود پوست شما نرم و مرطوب تر از انواع دیگر پوست ها خواهد بود.

۶- کمترین آرایش، بیشترین زیبایی: اگرچه کرم ضدآفتاب و کرم های روشن کننده به مدت طولانی بر روی پوست چرب باقی نمی‌ماند، اما درخشندگی طبیعی پوست چرب قابل انکار نیست. به خاطر درخشندگی طبیعی پوست چرب کمترین آرایش صورت ،بیشترین جذابیت و شفافیت را به پوست صورت می بخشد.

سخن پایانی

اگرچه چربی پوست مزایای زیادی دارد اما این بدان معنا نیست که پوست چرب بهترین نوع پوست است. هر پوستی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد، رژیم غذایی مناسب، پاکسازی و شستشوی مرتب پوست راههایی مناسب برای حفظ سلامت پوست است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *